VELKOMMEN

Livgardens Musikkorps Venner har som formål at støtte Den Kongelige Livgardes Musikkorps og fremme udbredelsen af militær- og harmoni­orkester musik. Venneforeningen medvirker til at bevare, styrke og øge kendskabet til Musikkorpset samt udbredelsen af korpsets musik.
Støtteforeningen har et velfungerende samarbejde med Musikkorpset og dets musikere.
Foreningen har tillige til formål at skaffe medlemmerne gode tilbud – hovedsagligt i tilknytning til Musikkorpsets virke. Desuden arrangeres der rundvisninger, byvandringer o.lign.
Den Kongelige Livgardes Musikkorps afholder en lang række koncerter i løbet af året. Følg med her på siden under Arrangementer eller på Musikkorpsets hjemmeside www.livgardensmusikkorps.dk under Kalender – her vil såvel koncerter som tjenester for Hoffet og Forsvaret være offentliggjort.
Venneforeningen har eksisteret siden 2008 og har nu over 500 medlemmer.
Vedtægter for Livgardens Musikkorps Venner kan læses her.

HJÆLPEKORPS I STÆREKASSEN

Vennerne udfylder en rigtigt vigtig funktion som hjælpekorps i forbindelse med Musikkorpsets koncerter i Stærekassen – til store glæde og gavn for orkesteret. Medlemmerne fungerer på denne måde som garderobepersonale, kontrollører, brandvagter, barpersonale mv.

c/o Den Kongelige Livgardes Musikkorps
Gothersgade 100, 1123 København K